Veelgestelde vragen

Wij kunnen ons voorstellen dat je nog wel wat vragen hebt over je bestelling.

Hieronder zijn de meest gestelde alvast voor je beantwoord.

Mocht je toch nog met een vraag blijven zitten, neem dan gerust contact met ons op!

Algemene vragen

Waarin wordt mijn bestelling verstuurd?

Alle producten worden in de meest geschikte verpakking verzonden.

Afhankelijk van het product kan dit zijn: een envelop, een plastic verzendzak, een brievenbusdoos of een pakketpostdoos.

Een bestelling met losse producten die wordt opgehaald in Boornbergum, zit in een papieren tas.

Een cadeaupakket dat wordt opgehaald in Boornbergum, kunnen we, op verzoek, mooi opmaken en in cellofaan verpakken.

Wordt mijn bestelling veilig ingepakt?

Alle producten die worden besteld, worden zo veilig mogelijk ingepakt.

Tijdens het vervoer is er altijd een kans dat producten beschadigd raken.

Om dit te voorkomen worden alle breekbare producten in noppenfolie en eventueel met extra vulmateriaal verpakt.

Dit betekent dat we een cadeaupakket dat moet worden verstuurd, niet mooi kunnen opmaken en in cellofaan kunnen inpakken. Alleen wanneer het pakket wordt opgehaald in Boornbergum is dit mogelijk.

Maar alsnog is het een feestje om de spulletjes uit te pakken. Het is net of je een kerstpakket uitpakt!

Wordt mijn bestelling als cadeau ingepakt?

Helaas kunnen we bestellingen die worden verstuurd niet mooi inpakken als cadeaupakket. Dit i.v.m. de kans op beschadiging van de producten tijdens het vervoer.

Alleen wanneer het pakket wordt opgehaald in Boornbergum is dit mogelijk.

Maar alsnog is het een feestje om de spulletjes uit te pakken. Het is net of je een kerstpakket uitpakt!

 

Kan ik mijn bestelling naar een ander adres laten sturen?

Ja, dit is mogelijk.

Tijdens het betaalproces is het mogelijk een ander verzendadres in te vullen.

Op deze manier kun je een cadeau rechtstreeks naar bv. een jarige sturen.

Kan ik een boodschap op een kaartje toevoegen?

Jazeker is dit mogelijk!

Tijdens het betalingsproces is het mogelijk een opmerking te schrijven. Hier kun je de betreffende boodschap noteren en dan zetten wij deze op een kaartje dat we toevoegen aan de verpakking.

Wat zijn Pre-order producten?

Bij ons op de website worden ook producten op basis van pre-order aangeboden.

Dit product is op dat moment niet op voorraad in ons eigen magazijn, maar je kunt dit product dan wel alvast reserveren door het te bestellen en zodra het product bij ons binnenkomt, wordt het verstuurd. 

Je krijgt de melding dat het een pre-order product betreft, wanneer je het product in de winkelmand plaatst.

Bij een bestelling met meerdere producten waar ook een pre-order product is toegevoegd, hanteren wij de langste levertijd.

Betalen en verzenden

Hoe kan ik betalen?

Je rekent bij ons af in je vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van je eigen bank.

Je kunt gebruik maken van iDEAL of PayPal of je kunt het bedrag betalen via een bankoverschrijving,

Mocht je in België wonen, dan kun je betalen door middel van Bancontact.

Kom je aan de deur voor afhalen? Er is op locatie de mogelijkheid om contant te betalen of te pinnen.

Verzending

Alle standaard producten welke op voorraad staan, leveren we vanuit ons eigen magazijn. Onze verzendtijd is normaal gesproken 1-3 werkdagen, voor pre-order producten en gepersonaliseerde producten kan dit langer zijn.

Wij maken voor het verzenden van onze pakketten gebruik van PostNL. Hier hebben wij  goede ervaringen mee.

Je krijgt zodra het pakket is aangemeld bij PostNL een eigen track & trace code, daarmee kan je de gewenste levering volgen. (dit geldt niet als je product in een gewone envelop wordt verstuurd)

Breekbare producten worden ingepakt in noppenfolie.

Het is niet mogelijk om pakketten als cadeaupakket in cellofaan te versturen. Dit in verband met de kans op beschadiging tijdens het vervoer.

Een cadeaupakket in cellofaan verpakt kan wel op locatie in Boornbergum worden afgehaald.

Is afhalen ook mogelijk?

Mocht je in de buurt van Boornbergum wonen, dan kun je de bestelling, op afspraak, komen afhalen. Je betaalt dan geen verzendkosten.

Tijdens het betalen kun je bij de verzendopties kiezen voor gratis afhalen in Boornbergum.

Zodra je de bestelling geplaatst hebt, ontvang je een mail of bellen wij je om af te spreken wanneer je de bestelling kunt komen ophalen.

Wat zijn de verzendkosten voor Nederland?

Om een veilige verzending te kunnen blijven garanderen, brengen wij een deel van de verzendkosten in rekening.

Onze verzendkosten binnen Nederland zijn:

€ 2,00 – Voor een brievenbuszending zonder track and trace
€ 4,95 – Voor een brievenbuspakket met track and trace
€ 6,95 – Voor pakketpost met track and trace

Wat zijn de verzendkosten voor het buitenland?

Voor een pakket tot 2 kg gelden de volgende verzendkosten. Daarboven brengen wij een extra toeslag in rekening, deze zal apart worden gefactureerd.

België: € 10,75 – Voor pakketpost met track and trace
Duitsland:  € 10,75 – Voor pakketpost met track and trace
Verenigd Koninkrijk: € 13,25 – Voor pakketpost met track and trace

Voor overige Europese landen neem contact met ons op.

Wat is de levertijd van gepersonaliseerde producten?

Gepersonaliseerde producten hebben iets meer tijd nodig om te worden gemaakt. Het personaliseren besteden wij uit aan een ander bedrijf.

Deze producten hebben dan ook een levertijd van 2 tot 7 werkdagen.

Retourneren en Garantie

Retourneren

Een product niet naar wens? Retourneren is geen enkel probleem. 

Download het retourformulier en lees de volgende informatie goed door.

Je hebt het recht de bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.

Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om het product retour te sturen.

Je krijgt dan het
volledige orderbedrag exclusief verzendkosten gecrediteerd.

De kosten voor de retour van je huis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening.

Indien je gebruik maakt van het herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze
mogelijk - in de originele staat en verpakking aan Fryske Kadoos geretourneerd worden.

Om gebruik te maken van dit recht kun je contact met ons opnemen via info@fryskekadoos.nl.

Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van je retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Heb je nog een vraag welke hier niet bij staat vermeld, neem dan contact op via ons contactformulier,

Uitzonderingen retourneren

De volgende producten kunnen niet worden geretourneerd: 
- Producten die door de ondernemer tot stand zijn gebracht, overeenkomstig specificaties van de
consument.
- Producten die duidelijk persoonlijk van aard zijn. (gepersonaliseerde producten)
- Producten die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden.
- Producten die snel kunnen bederven of verouderen.

Modelformulier voor herroeping

Download hier het modelformulier voor herroeping. 

Garantie en klachten

Garantie

De wettelijke garantie betekent dat je altijd recht hebt op een goed product. Als een product niet deugt, heb je recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van geld.

Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland.

Dit is omdat het ene product langer mee gaat dan het andere.

Onze garantie is product afhankelijk en wordt bekeken zodra de klacht bij ons binnen is met aandoenlijk bewijs van jouw klacht.

Klachten

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland.

We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@fryskekadoos.nl.

Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil.

Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie.

Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr.

Wanneer de klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.